sábado, 21 de agosto de 2010

Dolentes polítiques, dolents resultats



1 conseller de turisme (no electe)


4.328.597,17 € de pressupost en turisme ( any 2010)*


Conveni d'1,3 milions d'€ amb els touroperadors *

Conveni d'2 milions d'€ amb l'IBATUR*

3,9 milions d'€ per desenvolupar el Pla de Dinamització del Producte Turistic. Etapa 2008/10*

1 Fundació Destí ( fundació pública pel desenvolupament de polítques encaminades al sector turístic menorquí), amb el seu correpondent pressupost.



etc,etc,etc.


(*) font: www.cime.es





........... i així està Cala en Porter, un 20 d'agost del 2010 a les 14h


................sense paraules.






2 comentarios:

  1. Vaja, Quin panorama més desolador. Es turisme que és allò que ens dóna de menjar ha baixat en picat es darrers anys a Menorca, també a Mallorca. He tengut s'oportunitat de xerrar amb comerciants de Magaluf (calvià), i també ha passat el mateix, aquest any es més d'agost és un fracàs (també ho va ser es juliol), ve més poca gent i sa que ve tot es dia és a sa platja o a s'hotel ja que ho tenen tot incluït i d'aquesta manera no gasten un euro.
    Sa gent d'alt poder adquisitiu d'abans que coonsumia sense "miraments" s'ha perdut, aquí ja han de fer 2x1 en begudes per fer entrar sa gent dins es bars. Asò fa uns anys no passava, aquests mateixos bars i restaurants, tenien una plantilla que doblava s'actual i tenien uns sous més dignes. Tot és una cadena, no ve tanta gent = menys contractes de feina, es que venen no gasten ja que son turisme de pocs recursos econòmics (tot incluit)= baixada dels preus (que ja me sembla bé, xD), i amb sa rebaixada dels preus fa que els treballadors tenguin uns sous mínims.

    Jo crec que es convenis polítics son positius per poder dinamitzar millor es sector turístic, sobre tot si se sap com esgotar tots es recurusus de sa millor manera possible i asò sembla que a Menorca fallam ja que no hi ha tanta oferta com a altres indrets: camps de golf, infrestructures esportives, esdeveniments esportius, unes xarxa de carreteres noves, més conexions aereas, etc)
    S'hauria de fer un gran pacte entre tots es empresaris des sector i es polítics, i col·laborar per arribar tots junts a aconseguir es objectius per un turisme millor, ja que tots a la una fa més que cadascu pes seu costat.

    ResponderEliminar
  2. Sempre s'ha dit, i jo també ho ratific Rafel, que sa millor promoció d'un lloc és es boca a boca de sa gent.

    Dóna gust quan ten vas a algun lloc i dius sa paraula màgica "menorca" i sa gent te diu "ohh, m'encanta, que verda, que bonica que fantàstica"...arribar a açò no ha costat gairebé res, i és sa millor propaganda possible.

    Si s'han invertit tants milions d'€ en promocions i convenis i no han tingut es fruits esperats, alguna cosa s'hauria de fer, pens jo. Al manco, canviar de model turístic i definir-ne un altre més clar. Sempre, contant amb sa gent que entén des tema i no guiar-nos de càrregs polítics que no tenen CAP tipus d'experiència en la matèria que els ha tocat dur. I açò precissament, és el que ha estat passant fins a dia d'avui.

    ResponderEliminar