sábado, 22 de enero de 2011

Noves llengües al Senat! un encert!


Ja era hora! pot ser que per alguns sigui un error, però per un servidor, és un encert.

Com sabeu, des de fa pocs dies, ja es pot xerrar en alguna de les llengües cooficials de l'Estat Espanyol a la Cambra Alta. Sigui en castellà, en català, en vasc o en galleg, els representants dels pobles -mitjançant els senadors i senadores-, expresaran i exposaran els problemes de cada territori fent-ho en la seva llengua mare.

Dic que és un encert, perquè en ple segle XXI, hem de reconèixer que existeixen altres llengües a aquest Estat i també, hauriem ja de passar pàgina en vers aquest debat. La realitat plurilingüistica és present i s'ha de valorar, tenir en compte i defensar. I ara, per fi, es ferà.

És cert, que ha sigut una reivindicació dels nacionalistes des de fa molts i molts d'anys, però no és necessari ser-ho per pensar el mateix. Jo no em considero nacionalista, més bé regionalista i pens que si fos senador, m'agradaria difondre la meva llengua i es meu dialecte arreu de l'estat espanyol. No per voler ser més o menys que un altre, sinó per demostrar que es pot viure i conviure en un estat on hi existeixen altres cultures, llengües i tradicions i que, açò és per jo, el que està enriquint aquesta Espanya que es modernitza poc a poc.

Que sigui aquest, un nou pas endavant per créixer i apropar-nos més a l'Europa del segle XXI i no un altre motiu de confrontació entre ideologies i partits politics.

Salut!

3 comentarios:

  1. Jo crec que el catala no ha de fer res als organs democratics espanyols, ja que el que hem de fer es ser independents!

    ResponderEliminar
  2. Un article molt encertat Pau, m'agrada com penses i com ho manifestes.
    Lluís Sintes

    ResponderEliminar
  3. Es bastante contradictorio lo que estas escribiendo, que yo sepa estabas o estás afiliado a un partido españolista como el PP,rancio,casposo,falangista y con raices franquistas y que muchas veces a marginado el catalan y que no lo respeta ,es mas!, todavía y cada dia más hay políticos de pp balear que promulgan el "Balear" como lengua y no el catalan (curioso)....; y en Baleares esta derivando a una vertiente mas centralista-españolista, solo hay q mirar a algunos políticos de menorca....

    ResponderEliminar